31 Temmuz 2016 Pazar

TRİNİDAD VE TOBAGO (CARİBBEAN)

TRİNİDAD VE TOBAGO

Trinidad ve Tobago Havalimanı

Karayiplerin en güneyinde yer alan ikiz adalarından olan Trinidad ve Tobago'dan bahsedecegim size... Ülkemize oldukça uzak ve adı bile bir cok kisi tarafından da bilinmese de tropikal iklimin hükum sürdügü güzel iki adadan olusmaktadır bu ülke ve biz Türkiye Cumhuriyet'i vatandaslarına vize uygulamamaktadır. Baskenti Port of Spain'dir. ve Trinidad'da yer alır. 4 günlük bir gezi ile deneyimlerimi sizlere aktarmak istedim.

Venezuela'nın baskenti Karakas'tan bindigimiz ucagımız 1,5 saat sonrasında Trinidad adasının baskenti Port of Spain'e indi. Hemen belirteyim uzun yıllar İngiliz sömürgesinde kaldıgı icin ana dillleri İngilizce'dir. Ancak adada dolar ve euro gecmemektedir. Trinidad Doları her iki ada da gecerli para birimidir. Tüm Karayip adalarında oldugu gibi günes carpmalarına dikkat etmenizde fayda var.

Port of Spain Sokakları

Havaalanında uygulanan genel prosedür sonrası vizesiz ülkeye girmenin kolaylıgı ile kendimizi Port of Spain'in caddelerinde buluyoruz. Taksi ile kalacagımız sehir merkezine gidip otelimize yerlestikten sonra , sehri kesfetmek icin hemen dısarı cıkıyoruz. İlk hedefimiz Queen's Park Savannah'a gitmek. Otelimize yürüme mesafesinde oldugu icin biz yürüyerek ulasıyoruz bu bölgeye. Viktorya döneminden kalma 7 adet birbirinden güzel köşk yanyana sıralanmıs durumda. Biz oldukça begendik.

Queen's Park Savannah

Ertesi gün Kraliyet Botanik Park'ına (Royal Botanical Gardens) gitmek icin yola koyulduk. Hemen belirteyim burası ücretsiz bir park ve bitki cesitliligi acısından oldukça zengin. Devasa Nilüfer çiçeklerini, gittiginiz tarihe göre de cicek cesitliligini hayran kalarak seyredersiniz. Yeşilin binbir tonu sizi kucaklar. Sehrin icinde yer alan bu gizli cennet sizi tüm stresinizden uzaklastıracak güzellikte. Park cıkısında sokak satıcılarının seyyar arabalarından aldıgımız taze Coconut Suyu oldukça iyi geldi.

Royal Botanical Gardens

2 gün Trinidad'da konakladıktan sonra sıra ikizi olan, yerlilerin tatil adası olarak adlandırdıkları Tobago'ya gitmek icin yola koyulduk. Port of Spain limanından aldıgımız Ferry biletleri ile sabah erkenden limanda hazır bulunduk. Sadece yolcuların bindigi cok büyük bir feribot ile Tobago'ya yolculugumuz güzel baslamıstı. Ta ki oldukça dalgalı olan Karayip Denizinde sallanan feribot bir cok kisinin rahatsızlanarak istifra etmesine neden olana kadar. Esimi de deniz tutmasından dolayı 2,5 saat  maalesef işkence gibi gecti. Hatta dönüş biletlerimizi anında iptal ettirip ucak bileti almamıza sebep olmustur. Sizi de deniz tutuyorsa ucakla gitmenizi tavsiye ederim. 25 dakikalık cok kısa bir ucak yolculugu sonunda zahmetsizce varabilirsiniz Tobago havalimanına.

Feribot ile Trinidad'dan Tobago'ya Yolculuk

Tobago yerlilerin tatil adası diye adlandırdıkları, muhtesem plajların yer aldıgı daha küçük bir ada. Kumsalları oldukça temiz, deniz masmavi, ve yemyesil agaçların arasında dilediginiz herhangi bir plajı denize girmek icin tercih edebilirsiniz. Biz coconut agaclarının arasında yer alan bembeyaz kumları ile Pigeon Point'i tercih ettik. Tropikal iklimin hüküm sürmesinden dolayı bitki örtüsünün muhtesemligine siz de hayran kalırsınız.

Tobago Pigeon Point Kumsalı

Tobago'dan ucakla tekrar Port of Spain'e 25 dakikalık ucak yolculugu ile döndük. Trinidad'da yerel halk kendi arabaları ile sizi gideceginiz yere belirli ücret karsılıgında bırakabiliyor. Rahatlıkla binebilirsiniz. Biz havaalanına giderken ve dönerken bu sekilde gittik. Sadece turistler degil lokaller de bu sekilde gidecekleri mesafeleri katediyorlar.

İPUCLARI:

1)Aksam günes battıktan sonra her Latin ülkesinde oldugu gibi sokaklar pek te tekin sayılmaz.
2)Halkın özel arabaları taksi olarak belli ücret karsılıgı kullanılıyor.
3)Günes kremi ve sapka olmadan asla cıkmayın.
4)Mutlaka taze hindistan cevizi suyu tadın.